ناتو از آماده باش بیش از ۵۰۰ هزار سرباز تحت نظارت این ائتلاف خبرداد سفر وزیر کشور به عراق نگرانی اسرائیل از حمله بعدی حوثی‌ها کاخ سفید: بایدن دوره ریاست جمهوری خود را کامل خواهد کرد حمله اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش رهبران جهان به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا هریس پس از انصراف بایدن: ترامپ را شکست می‌دهم پزشکیان: تحریم‌کنندگان مردم ایران به دشمن ایران سلاح شیمیایی می‌دادند واکنش اوباما به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا تغییر ساعت کاری ادارات سنندج و استان کردستان از فردا دوشنبه (یکم مرداد ۱۴۰۳) درخواست جمهوری‌خواهان از بایدن برای استعفا از ریاست‌جمهوری نتانیاهو با بایدن در آمریکا دیدار می کند چه کسی جایگزین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود + لیست گزینه های احتمالی واکنش ترامپ به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا آغاز مذاکرات آتش‌بس غزه از پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) بایدن از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد + تصویر تداوم حملات موشکی-پهپادی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی (۳۱ تیر ۱۴۰۳) محبوبیت ترامپ بعد از سوءقصد نافرجام افزایش یافت حمله ارتش رژیم صهیونیستی به برج دیده‌بانی ارتش لبنان | ۲ نظامی لبنانی زخمی شدند (۳۱ تیر ۱۴۰۳) نماینده آیت الله سیستانی با آیت الله علم الهدی دیدار کرد
سرخط خبرها

وزیر کشور از افزایش سرعت در ارائه خدمات گذرنامه‌ای در مرزهای اربعینی خبر داد

  • کد خبر: ۲۳۸۵۹۷
  • ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴
وزیر کشور از افزایش سرعت در ارائه خدمات گذرنامه‌ای در مرزهای اربعینی خبر داد
وزیر کشور با اشاره به هماهنگی طرفین ایرانی و عراقی برای تسهیل در ورود و خروج زائران اربعین، گفت: بستر‌های لازم از طریق ارتباطات الکترونیکی برای افزایش سرعت در ارائه خدمات گذرنامه‌ای در مرز‌های اربعینی کشور فراهم شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «احمد وحیدی» روز پنجشنبه در دیدار با عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق در پایانه مرز خسروی قصرشیرین افزود: امروز بر اساس قرار قبلی گذشته یک برنامه مشترک با وزیر کشور عراق برای بازدید از مرز‌های خسروی، مهران، چذابه و شلمچه داریم تا مشکلات مرز‌ها را شناسایی و رفع کنیم.

وی افزود: چندین موضوع در زمینه مرز خسروی با طرف عراقی مورد بحث قرار گرفت. از جمله برای حمل و نقل زائرین اتوبوس‌های ایرانی در ابتدای مسیر وجود دارند تا زائران را به پایانه مسافربری برسانند و به سیستم حمل و نقل عراق کمک کنند.

وزیر کشور مرز‌های قابل تردد برای مراسم اربعین امسال را اعلام کرد و گفت: مرز‌های خسروی، شلمچه، چذابه، مهران، باشماق و تمرچین آماده خدمت‌‍رسانی به زائران اربعین هستند و مرز سومار برای حمل و نقل مواکب آمده شده اند.

احمدی با اشاره به عبور چهار میلیون زائر از مرز‌های ایران در سال گذشته گفت: از این تعداد حدود ۵۰۰ هزار نفر مرز خسروی را برای سفر خود انتخاب کردند. زیرساخت‌های این مرز نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

وی در پایان گفت: با توجه به گرمای هوا پیش‌بینی خاصی برای تعداد زائران نداریم.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق و احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز پنجشنبه وارد مرز خسروی شدند.

بازدید از مرز‌های مشترک اربعینی، بازدید از زیرساخت‌های مرز خسروی و حضور در نشست مشترک وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق در خسروی به منظور بررسی تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی از برنامه‌های وزرای کشور ایران و عراق است.

با نزدیک شدن به ایام اربعین ۱۴۰۳ حضور مسوولان ارشد کشور در مرز خسروی برای ارزیابی و بررسی میدانی امکانات مورد نیاز بیشتر شده و شاهد نشست‌های مشترک مقامات کشورمان با طرف‌های عراقی برای آخرین هماهنگی‌ها هستیم.

مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه امسال هم یکی از گذرگاه‌های رسمی برای عبور زائران اربعین است و پیش بینی می‌شود امسال تعداد زائرانی که زائر از این مرز عازم عراق شوند ۲ برابر آمار پارسال باشد.

اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون نفر زائر از مرز خسروی تردد کردند.

منبع: ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->